Plajlar Bölgesi Projesi Start Aldı

Güre mevkiinden (Opet) Büyük Güre Deresi'ne kadar olan bir kilometrelik alana uygulanacak proje için Belediye Plajı olarak bilinen mevkide tören düzenlendi.

PAYLAŞ

Giresun Belediye Başkanı Aytekin Şenlikoğlu’nun 2019 yerel seçimleri öncesi vaat ettiği projeler arasında yer alan plajlar bölgesi projesi start aldı.

Tamamlandığında oldukça modern, estetik ve vatandaşların özgürce faydalanacağı projenin ihalesinin gerçekleştirilmesinin ardından, tanıtım ve temel atma töreni yapıldı.

Güre mevkiinden (Opet) Büyük Güre Deresi’ne kadar olan bir kilometrelik alana uygulanacak proje için Belediye Plajı olarak bilinen mevkide tören düzenlendi.

Oldukça görkemli geçen törende konuşan Başkan Aytekin Şenlikoğlu, seçim öncesinde vaat etmiş oldukları projeleri tek tek hayata geçirdiklerini söyledi.

Vaat ettikleri projelerin bir kısmını iki yıl gibi kısa bir süre içerisinde uygulamaya koyduklarını, bazı projelerle ilgili de çok önemli aşamalar kat ettiklerini anlatan Başkan Şenlikoğlu: “Göreve geldiğimiz dönem içerisinde ilk projelerimizden biri olan Bulancak Durağı projemizi hamdolsun kısa bir süre içerisinde tamamladık. Akabinde sahil aydınlatma projemizi ve Kale aydınlatma projemizi hayata geçirdik.

Diğer yandan, Sanayi bölgemizde eski çöp alanın olduğu bölgeye oyun parkları, yürüyüş alanları, basketbol, futbol ve voleybol sahaları, nikah salonu ve daha bir çok gezilip görülecek yeşil alanların olduğu Doğu Park projemizin ilk adımlarını attık.

Şehrimizin görselliğine renk katacak Alpaslan Caddesi - Osmanağa Caddesi cephe giydirme projemize başladık ve bugün çalışmalar çok hızlı bir şekilde devam ediyor.

Bununla birlikte Giresun - Ankara yollarını mekik dokuyarak vatandaşlarımıza vaat ettiğimiz Dal-Çık, Uzuncakum bölgesinde yapılacak Balıkçı Barınağı ve Millet Bahçesi projelerimizle ilgili başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere birçok yetkili makamla görüşüp onay aldık ve bu projelerimizle ilgili çok önemli aşamalara geldik. Tabi ki bambaşka görünüme kavuşan Nihatbey Caddemizdeki aydınlatma ve kaldırım çalışmalarını da unutmamak gerekir” dedi.

Başkan Şenlikoğlu şöyle devam etti:

“Bugün burada plajlar bölgesi projesinin birinci etabının tanıtım ve temel atma töreni için toplanmış bulunuyoruz. Biz deniz ile iç içe yaşayan bir kentiz. Giresun, bölgemizin en güzel kumsallarına, plajlarına sahip bir şehir. Onun için bu projeye özel önem veriyoruz. Artık, sahillerimizi kumsallarımızı vatandaşlarımız istediği şekilde kullanacak. Karadeniz bölgemizde hiçbir yerde olmayan ve tabiri caizse Ege’yi aratmayacak görselliği ve donatıları olan projemiz göz kamaştıracak ve halkımızın kullanımı için hayata geçecektir.

Bu bağlamda, Opet ile Büyük Güre Deresi arasını kapsayan birinci etap projemize bugün start veriyoruz. Plajlar projemiz hem yerli hem de yabancı misafirlerimiz için çok güzel bir dinlenme ve denizle buluşma noktası olacak. Halkımıza söz verdiğimiz projeleri birer birer yerine getiriyoruz. Plaj projemiz halkımızın bizlerden beklediği önemli hizmetlerden bir tanesiydi. İnşallah kısa bir zamanda halkımızın hizmetine sunacağız. Son derece modern ve insanlarımızın rahatı için her ayrıntıyı düşünerek hazırladığımız projemiz içeriğinde; 7400 m2 yeşil alan, 50 araçlık kapalı otopark, 900 m2 taş anfi tiyatro (konser ve etkinlikler için), 3 adet iskele, 200 m2 çocuk su parkı, kumsal kotunda ahşap yürüyüş yolları, 100 bisiklet park yeri, kent bisiklet istasyonu, kamp alanı, 3 adet çocuk macera parkuru, 880 büyük ağaç, 200 orta boy ağaç, 1200 küçük bitki, 6 adet wc/duş ve bebek bakım ünitesi, sahil güvenlik ve cankurtaran merkezi, 4 adet çay kahve kioksu, mescit, güvenlik noktası, 6 adet plaj işletmesi yer alıyor.

Yüklenici firma sahibi arkadaşımıza burası vatandaşımızın her açıdan beğeneceği bir yer olması için her türlü ayrıntıyı titizlikle yerine getirmelerini söyledik. Yapımına başlanacak olan projemizin süratle önümüzdeki yaz sezonuna yetiştirilmesini istiyorum. Ben bazı konularda çok hassas davranırım. Ekibime de her zaman söylediğim şey, yapılan iş, işçiliği ve malzemesi itibarıyla çok düzgün, standartlara uygun olmalı. Burada devletin bir kuruşunu harcarken, standartlara uygun bir anlayışla çalışılmasını bekliyorum. Tamamlandığında vatandaşımızın memnuniyet duyacağı güzel bir hizmet olacağını düşünüyoruz. Şehrimizin turizmden aldığı payın artırılması hedefiyle kentin sahip olduğu doğal değerleri en iyi şekilde kullanmayı hedefliyoruz. Sahillerimizi cazibe merkezi haline getirerek hak ettiği değeri almasını sağlayacağız.

‘Denize kavuşan Giresun’ sloganıyla başladığımız plajlar bölgesi birinci etap projemiz şimdiden Giresun’umuza ve tüm vatandaşlarımıza hayırlı uğurlu olsun”

Konuşmanın ardından ise Başkan Şenlikoğlu, iş makinasını kullanarak temel atma işleminin startını verdi.

Törene; Belediye Başkan Yardımcıları Şerafettin Vurgun, Osman Öden, Abdurrahman Demirel, Belediye Meclis üyeleri, Belediye Birim Müdürleri ve siyasi parti temsilcileri ile basın mensupları da katıldı.